Prawa pacjenta

Zestawienie najważniejszych praw pacjenta oraz dane kontaktowe do Rzecznika Praw Pacjenta.

Pacjent ma prawo do:

  • świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
  • informacji o swoim stanie zdrowia;
  • zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem, w szczególności o stanie zdrowia;
  • wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych;
  • zgłoszenia działań niepożądanych produktów leczniczych;
  • poszanowania intymności i godności, zwłaszcza w czasie udzielania świadczeń;
  • dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia i udzielonych świadczeń;
  • zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
  • poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
  • opieki duszpasterskiej;
  • przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Podstawa prawna

Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Kontakt – Rzecznik Praw Pacjenta

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
Strona: www.bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 800 190 590

Czynna pn–pt w godz. 9:00–21:00.

Pliki do pobrania:

PDF prawa_i_obowiazki_pacjenta.pdf