Prawa pacjenta
Zestawienie najważniejszych praw pacjenta oraz dane kontaktowe do Rzecznika Praw Pacjenta.
Pacjent ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
- informacji o swoim stanie zdrowia;
- zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem, w szczególności o stanie zdrowia;
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych;
- zgłoszenia działań niepożądanych produktów leczniczych;
- poszanowania intymności i godności, zwłaszcza w czasie udzielania świadczeń;
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia i udzielonych świadczeń;
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- opieki duszpasterskiej;
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Podstawa prawna
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Kontakt – Rzecznik Praw Pacjenta
Biuro Rzecznika Praw Pacjentaul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
Strona: www.bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 800 190 590
Czynna pn–pt w godz. 9:00–21:00.
Pliki do pobrania:
